Friday, January 14, 2011

Nikah ker kahwin? Kahwin ker nikah?...

Tiap hari AA balik jam 5 petang (no OT, malas punya olang...)

Sampai rumah tak lebih 5.30 pm, (sebab kadang-kadang singgah pasaraya cari Kangkung, wpun kenkadang tu tak nampak pun Bro Kembar Pelanduk tu...)

Pastu layan satu drama petang, taknak sebut, malas promote, sebab itu drama seberang.

Ada pasangan yang bercerai kemudian bernikah semula.

so, ada scene mereka padam lampu...

Mak Tarzan baru sampai depan tv, sebab nak kopek ikan bilis.

terus kata, “Eh naper nak padam lampu?”

Pause.

“Oh dia orang dah kahwin...” Merujuk kepada plot cerita, tiada niat lain, maklum cerita “U”: Tontonan Umum. Nampak bilik cantik, bilik pengantinnnn..... :)

Tetiba CHAK dengan lantang membangkang,

“Takkk... dia orang dah nikahhh...!”

Ya Allah instead of OMG.


anak sapa lah ni... > geleng kepala sambil sengih terkulat-kulat rasa macam nak kunyah kepala ikan bilis sekor-sekor!


*di negara seberang memang depa gunakan perkataan “nikah”


18 comments:

  1. hehe..ada beza ke kak azie..sama je kot..hehe..tgk negeri..jika klate panggil nikah..hehe

    ReplyDelete
  2. Kena faham betul2 ya buk... Nikah itu apa, kawen itu apa... (cer tanya CL!) ;-)

    ReplyDelete
  3. hahaha.....pandai tul budak kecik tuh.

    ReplyDelete
  4. hahaha.. ceghodek budak CHAK ni... :)

    nikah / kahwin macam halal dengan shubahah la tu...

    zaman la ni kan ka ramai yang dah kahwin tapi tak bernikah lagi...


    * paham laa kot no.. arini penin tak abih lagi tapi nak komen kat sini pulak... ya ampun tuan tanah kedaung..

    ReplyDelete
  5. masa belajar agama dulu, ustazah cakap, ada makna dari segi istilah dan bahasa. nikah , kahwin, setubuh, senggama,.. ah macam2..nasib sekolah perempuan takde budak laki..

    ReplyDelete
  6. Off topic...selipar..seliparrrrrrrrr sapa mau beli selipar....hahahah

    gurau eh, dengki ko AA

    ReplyDelete
  7. hi anak siapa inih chak hi hi hi hi hi

    ReplyDelete
  8. agak2 pasangan selipor tu siapa punya eik...???
    kasut tak sesuai?
    selipor jepun? tak sesuai juga


    PS: kat citarasa rinduan kami selalu buat cerita lucu tang ko dah kawin???
    dah..............jawap dgn selamba..bila???
    malam tadi..huhuhuhu

    poyo

    ReplyDelete
  9. lupa nak habaq..ada award untuk kak azie azah
    http://ruhayurazali.blogspot.com/2011/01/award-dari-mas-duniaku.html

    ReplyDelete
  10. SARAH:
    Nikah tu kira sah ler, kahwin tu lum tentu laie....:)


    KAKCIK:
    Tanya CL? Tak pasal-pasal dia ingat saya nak menikah lagi.. hahahaha

    ReplyDelete
  11. EELOBOR:
    Pandai tak berapa pandai laarr...



    EJA:
    Penin pasai pa?



    ERI-CHAN:
    Kalu sekolah tak campur, mesti best kan? Leh cakap apa saja tanpa nak cover muka...:)

    ReplyDelete
  12. CT:
    Nak hadiah seliper ker utk besday? Ahaaa


    AYU:
    Seliper tu sedang mencari tuan.
    hahaha memang poyo.

    Award, thanks.

    ReplyDelete
  13. hik pantai timur banjir hi hi hi hi hi

    ReplyDelete
  14. hehe...pandainyer...! kak azie jugak yang terkena...NIKAH tu yang betul sebenar nya...

    ReplyDelete
  15. SITI MURNI:
    Yang benornya dia pun tak tahu tu. Dia belajar dari tv jerrr...

    ReplyDelete
  16. salam

    sama je kot nikah dgn kawin..huhuh

    ReplyDelete
  17. chak terbaik..mesti dia banyak tgk cerita seberang nih :p

    ReplyDelete
  18. SYIRA:
    Ada yang sama, ada yang tidak sama sekali.


    NORASHIKIN:
    Sebenaqnyer dia tak tau nak beza pun. Tapi dia lebih percaya nikah itu kejadian yang benar dlm drama tu bukan kerana ayat kahwin tu.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails