Wednesday, January 19, 2011

Terlalu Singkat Cinta Itu...

Salam.

Ada seorang wanita buta.
Semua orang membenci dia, kecuali kekasihnya.
Wanita itu selalu berkata, “Saya akan menikahimu saat saya boleh melihat.”

Suatu hari, ada orang mendermakan mata kepada wanita itu.
Akhirnya wanita itu dapat melihat.

Dengan segera, dia pergi menemui kekasihnya.
Tetapi, ketika dia melihat kekasihnya, dia merasa sungguh terkejut kerana kekasihnya juga buta.

Kekasihnya bertanya, “Sudikah kamu menikah denganku sekarang?”
Tanpa sebuah alasan, wanita itu menolak.

Kekasihnya pun tersenyum dan berlalu pergi sambil berkata,
“Tolong jaga mata saya baik-baik…”


*dari sebuah Yahoo Group.



jika peminat cokolut dapat diarak sebegini, sanggup tak untuk jadi buta bersama?



~...berapa pun lama hubungan yang pernah terjalin, belum pernah terjadi sebarang ikatan (atau perbuatan) antara SERI BULAN–HISYAM kerana selain pokok cermai tempat berbuai, tasik buatan belakang bukit di pinggir Kampung Separuh Desa juga menjadi saksi ketelusan dan ketulusan...~







19 comments:

  1. jahatnye perempuan buta yg x sedar diri itu......

    ReplyDelete
  2. Aslkm Azie

    Aduh! terharunya Azie....

    ReplyDelete
  3. mcm citer tamil. best cite tu!!! hihihI~

    ReplyDelete
  4. biar buta mata tapi jangan buta hati..:)

    ReplyDelete
  5. ya.. baru dengar cerita ini dari blogger juga...

    lupa diri dia...

    ReplyDelete
  6. Huhhuhuhu...tengah bayangkan yang lelaki tu pelakon citer Sangam tu yang akhirnya dia tembak diri dia tu...

    ReplyDelete
  7. patutnye..kene cinta sepenuh ati..cinta seadanye..kene ikhlas..hehe

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. huh?
    pengorbanan yang tiada balasan..
    yang pompuan tu eksen sgt kenapa?
    hehehe..
    ni la lumrah kehidupan..

    ReplyDelete
  10. Kata orang, cinta itu buta....

    Yang ini, tak cinta kerana tak buta.

    ;D

    ReplyDelete
  11. terharu la kak azie...sedihnye...

    ReplyDelete
  12. perempuan tu lupa saat2 dia buta. macam, kita bila dah kaya jgn lupa saat2 miskin...jgn hina org kurang upaya.

    ReplyDelete
  13. cinta memang bisa membutakan mata...

    ReplyDelete
  14. Kadang-kadang cinta itu sangat kejam dan berbisa....

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails