Monday, January 31, 2011

SYAIR SI PARA-PARA ajak bersenda...

Salam.
Isnin 31-01-2011, tengah malam.

Balik dengan kekenyangan. Ada majlis sambutan ulang tahun kelahiran seorang kenalan di kawasan kejiranan. AA pergi sebagai memeriahkan majlis, sambil menolong apa yang patut.


Sila jamu mata. Pulut Kuning tu memang sedap....!

Sempat merempit sekejap, dan terjumpa ada taq dari blogger SI PARA-PARA. Aduhaiiii... eden tak sangko, eden pun kono jugak!

Adeh lahhh...

Ntah apa ler nama si blogger SI PARA-PARA ini. Tapi terimakasih kerana sudi TAQ Kak AA.

Meh nak cuba jawab.



Apa benda penting dalam hidup korang?
Jika bukan benda; Keluarga. Keluarga. Keluarga.
Benda; telefon bimbit.

Benda terakhir yang korang beli gune duit korang?
Latest, petang tadi beli Goreng Pisang RM3.

Di manakah tempat korang akan langsungkan perkahwinan korang dan apakah temanya nanti?
Akak dah kahwin dikkkk...

Adakah korang sedang bercinta sekarang?
Every single days...!

Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
Forever ever ever, insyaAllah.

Di manakah korang selalu jumpa kekasih korang?
Di rumah, di bilik... heh heh heh

Novel/buku/majalah terakhir dibeli?
Tak ingat lah, novel terakhir pun dapat cenderahati masa di Pesta Buku.

Apakah nama penuh korang?
Ni pehal nak tau nama penuh plak ni. Polis ker. Meh tunjuk kad kuasa dulu... hehehe

Apa nama penuh kuceng korang?
Sehingga hari ini belum lagi terbuka hati nak bela kucing.

Antara mak dan ayah, mana korang lebih mesra?
Sama jer, tapi kalu nak kira, lebih rapat dengan arwah AYAH.

Namakan orang yang betul² korang nak jumpa dalam hidup korang?
Abdul Talib Hassan, seorang novelis.

Adakah korang basuh baju korang sendiri?
Baju biasa guna mesin, baju kerja ya.. basuh tangan. Tangan sendirik.

Di manakah tempat yang betul-betul korang nak pergi?
Makkah (selain itu teringin nak pegi Switzerland)

Pilih salah satu, peluk atau cium?
AA mahir kedua-duanya sekali. Hahahahaha!

Beritahu 3 benda tentang orang yang beri tag?
1) beliau blogger yang unik
2) beliau menulis begitu santai
3) seorang yang humble

Lima benda yang paling disayangi dalam hidup anda?
Telefon bimbit, handbag, kasut, koleksi novel, koleksi jamtangan.

Lagu yang paling anda suka dan selalu dengar?
Lately, suka lagu MENYESAL by Sixth Sense. Juga suka lagu KNIFE by Rockwell (ni lagu lama)

Bila tarikh lahir dan kat mana korang sambut tahun lepas?
Tak suka nak sebut, tak suka nak sambut.

Rakan Blogger yang korang nak tag:
Berapa orang mau? Ada ramai blogger tauuuu... hehehe


Terimakasih ya SI PARA PARA. Harap berpuas hati.







11 comments:

  1. ayu pun terimgin nak ke switzerland...

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Jommmmm pi lari2 kat switz...sambil nyanyi2 lagu kuch kuch hota hai ;)

    ReplyDelete
  3. salam pagi selasa =)

    mewahnya makan tu...

    bila lah dapat merantau seperti orang lain ;(

    ReplyDelete
  4. sy pun rpt ngan arwah ayah.. agaknya mmg neutral kot,kan

    ReplyDelete
  5. AYU:
    Esok kita pegi, nak? hahahaha



    ANYSS:
    Kalu dah sampai sinun, lebih dari lagu Kuch Kuch Hota Hai bleh nyanyi...

    ReplyDelete
  6. Salam SYIRA:
    Merantau kerana tugas memang seronok. Tapi kalu merantau membawa diri, aduhh.. baik dok rumah diam-diam. hehehe


    MAKSU:
    ada perkara-perkara tertentu yg serasi menyebabkan kita rapat dgn seseorang, kan?

    ReplyDelete
  7. Salam AA,

    Kalau dah berumahtangga mestilah tahu peluk dan cium. Lahir je satu anak bangun tidur dah peluk dan cium anak tu walau belum mandi.

    p/s: kakak suka peluk & cium baby baru lepas mandi.

    ReplyDelete
  8. KAK ZAKIE:
    Saya kalu ada baby, kalu bleh nak cium jer 24 jam... hehehe

    ReplyDelete
  9. hehe polis buat lawantan..
    trma ksh kak sbab berjaya siapkan tag ni..
    kak dapat hadiah tau..
    hadiahnya ialahg..jeng jeng jeng..

    percutian di rumah sendiri.hehe



    sedapnya makan makan..tak ajak pun...

    ReplyDelete
  10. SI PARA PARA:
    Elehhhh... kalu tak bagi hadiah, cemana nak ajak makan? hahahahaha

    ni sapa pekena sapa nih? kahkahkah!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails