Monday, January 24, 2011

Rahsia Bantal (bukan bantal lengan)....

1) Memeluk Bantal
Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus Dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan — AA suka yang begini.

2) Menggunakan Banyak Bantal
Mereka biasanya kurang keyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain — tapi budak-budak memang suka tidor banyak bantal.

3) Tidur Dengan Satu Bantal
Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya. Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata. — nak jadi mengada tak perlu kisah pun berapa bantal dok ada...!

4) Meletakkan Bantal di Bawah Kaki
Mereka mempunyai sifat kurang baik. Mereka jarang bergaul dgn orang ramai, malah kaku dalam pergaulan. Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois. Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita-cita. Mereka tidak suka berusaha — AA kenal ramai yang jenis ini.

5) Tidur tanpa Bantal
Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego — Mesti masa kecil dulu selalu kena halau tidor kat serambi, sebab nakal.

6) Tidak punya bantal

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Kasihan betul... Pergi kedai belilah satu, bukannya mahal pun..!!




~...bukan sekali dua pernah HISYAM tidor hanya berbantalkan lengan mengadap langit mengira bintang, bila mengetuk pintu Teratak Nyatuh tidak dibuka orang, lalu SERI BULAN seperti ingin membaling bantal ikut jendela...~







38 comments:

  1. org tua kata duk atas bantal leh bisol..betoi ka???

    ReplyDelete
  2. salam zie..hehe..cerita bantal pula..makcik tak boleh tidur satu bantal mesti ada bantal yg nak dipeluk..hehe..tapi tak ada jiwa seni pun..

    ReplyDelete
  3. kita jenis yang takda bantal pun takpe, satu bantal pun cukup dan suka peluk bantal juga.. hehehehe....

    :)

    ReplyDelete
  4. Suka bantal kekabu...:)Sedap dbuat peluk..

    ReplyDelete
  5. 1-3-5

    semua tu tgk mood. huhuhu~

    pssttt..amboi kak azie kemain rancak mengusik skrg ni. ade ape2 ke? lalala~

    ReplyDelete
  6. saya jenis peluk bantal.

    saya hebat kan?

    ReplyDelete
  7. saya no2 selalunya 4 biji bantal je..Tapi kalau dapt banyak-banyak lagi lena tido.....bila bangun semua bantal dah bersepah merata2..hik.hik..

    ReplyDelete
  8. SAHROM:
    Balik kang try tengok..?


    MAKCIK MERIAM:
    Kena tambah lagi satu bantal tu agaknya...hehehehe


    KELLA:
    mana satu nak peluk, mana satu nak buat letak kepala?

    ReplyDelete
  9. Bukan tak mampu beli - tapi tak ambil berat! (*_*)

    ReplyDelete
  10. ZUREEN:
    Memang. Takleh lawan bantal kekabu! Sejuk nyaman.



    GADISBUNGA:
    Memang nak ngusik GB ler niii...:)

    ReplyDelete
  11. BUJAL:
    Kamu memang sentiasa hebat. Makcik hanya jadi penyokong tegar yang setia!


    NURLAILATUL:
    Salam kenal. Sila masuk, terimakasih.
    Amboiii buasnya dia tido.. :)

    ReplyDelete
  12. KAKCIK:
    Biasa ambil yang ringan-ringan jer yer? (^_^)

    ReplyDelete
  13. kita suka letak kaki bawah bantal... sila 'baca' perlakuan tersebut :)

    ReplyDelete
  14. kalau tido mesti nk ade bantal peluk...kalau tak de tu mcm tak lene jer..

    ReplyDelete
  15. salam kak azie,
    saya suka peluk bantal, suka tido banyak bantal, kadang tak sedar sebijik bantal buat pelapik kaki, kadang kalo buas sangat tido, habih sumer bantal jatuh bawah katil, sesedo tidor tak berbantal.. heheheh.. sajer ngusik..

    ReplyDelete
  16. KUCING OREN:
    Amboiiiii.... hebat tu.


    AINNORAINI:
    Peluk lengan tak bleh ker?


    DADDY ZIYYAD:
    Amboiii brand...!

    ReplyDelete
  17. salam
    dulu waktu umo diarea rakan muda, selalu tido bantal atas muke..tutup mata nampak idung ngan mulut jek..pasal takut ada hantu..hehehe

    ReplyDelete
  18. kalau tidur tanpa bantal di bawah ketiak suami camne pulak?? ;P

    ReplyDelete
  19. aina kalau tidur mesti nak alas dua bantal tapi mesti bantal kekabu...

    ReplyDelete
  20. 1 - kekadang bila time bini takde
    2 - tak
    3- pon tak
    4 - juga tak tapi slalu letak atas kaki (ganti selimut sebab orang kata angin slalu masuk ikut kaki)
    5 - ya sebab manjang sakit tengkuk bila guna bantal
    5 - dah tentu sebab tido tak berbantal jadi jimat la tayah beli bantal

    ReplyDelete
  21. saye jenis 1 dan jenis dua..cumanya x hargai muzik.lukisan ngan sastera sy hargai..

    *siap ada simpan lagik lukisan yg ex-bf buatkan 7 tahun lalu..hehe

    ReplyDelete
  22. bantal dah mengalahkan GPS..
    takde suami, kene lah peluk bantal..hihihihi...

    kak azie..join kempen ni!!!
    http://rodzilarodi.blogspot.com/2011/01/gift-to-give.html

    ReplyDelete
  23. eh, samelah mcm kak azie - suka peluk bantal. kengkadang suka taruk bantal atas muka ;)

    ReplyDelete
  24. JINKAMEN:
    Ohooo hantu takut, jin tak takut?


    JIJI:
    Ahaaa... Kak Azie kena try dulu baru jawab. :)


    JUNAINA:
    Mesti balik kampung dulu cari bantal kabu. Kat KL susah dapat. Kena pi Ulu Langat.

    ReplyDelete
  25. hehehe....mesti ada paling kurang 2 bantal baru sedap tidur. kalu ada satu bantal jer, maknanya adalah jadi mangsa sebagai pengganti bantal. hihiihih

    ReplyDelete
  26. CEMOMOI:
    Pandaiiiii.... malu makcik. :)


    ZIE:
    Amboiiii... ex bf pandai lukis ek? Lukis kat bantal, kah? hahahaha!


    DR ZILA:
    Nanti jangan pula dibuang bantal kalu dah bersuami. :)

    ReplyDelete
  27. NAJWA:
    Jangan sampai lemas plak weyyyy....


    EELOBOR:
    Kesian ler mangsa tu. hahahaha!

    ReplyDelete
  28. kalau suka letak bantal di muka apa pula ye?...suami saya suka mcm tu, mesti ada satu bantal tutup mata dia.

    ReplyDelete
  29. Aslmkm Azie.
    Lucu jugak ni!
    Tapi semua ni sekadar interpretasi yang mungkin ada kebetulannya.
    Seingatnya, dari kecil lagi Kak G tidur suka pakai 2 bantal sebab bantal kan tak cukup tinggi ... arwah Ayah ajar gitu. Bantal peluk pula letak di sisi! Apa2 makna pun tak kisahlah. :)

    ReplyDelete
  30. mesti bantal kekabu... lembut dan melenakan tidurku

    ReplyDelete
  31. YUS:
    Itu tandanya dia takut mengigau nampak hantu! hahahaha


    Salam KAK DrG:
    Ini sekadar suka-suka jer lah KAK. Bukan semua betul pun. Jika betul itu secara kebetulan sahaja.

    ReplyDelete
  32. IBU INTAN:
    Susah nak dapat bantal kabu sekarang di KL. Kena pegi Kuala Selangor or Ulu Langat.
    Saya, cilok dari rumah mak di kampung! hehehe

    ReplyDelete
  33. kita kalau tak peluk bantal tak boleh tido ....

    ReplyDelete
  34. orang ni suka tidur peluk bantal.. x sedaplah tidur tanpa peluk bantal.. rasa cam takde kawan.. hehehe..

    ReplyDelete
  35. Eja mesti nak bantal peluk.. bukan yang panjang.. yang jenih kontot tu.. hehe.. sampai kadang2 en suami dengki dia sorok kan..jenuh nak tido kalau tak dak bantal tu.. :P

    ReplyDelete
  36. KAKPAH:
    Payah ler lagu tu. Pi mana kena bawa bantal selalu. :)


    SAL:
    Salam kenal. Sila masuk, terimakasih.


    MIMI JAZMAN:
    Kena cari kawan tuuu.. hehehe


    EJA:
    Suami sorok bantal? Ahaaa dia dengki ler tu, sebab takda orang nak peluk dia. hahahaha!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails