Tuesday, January 25, 2011

Membeli Pantun LITTLE DIARY...

Salam.

Blogger LITTLE DIARY mencabar kita membeli pantun yang dijual di laman rumahnya.
Haaa... apa lagi? Takkan takut kot?

Okeh, untuk menunjukkan keberanian serta ketidaktakutan itu, biar jer AA yang beli dulu. Cewahhh.... cepat tepuk!


Kalau tuan ke pekan sari
belikan saya sebungkus kari
kalau tuan bijak bistari
sapakah dia si little diary??

Ke pekan sari tak cukup sehari,
Kerana bukan saja kari yang hendak dibeli,
Memang saya agak bijak walau kurang bestari,
Little Diary tentulah blogger bukannya diari.

*Mula berblogging pada Wednesday, September 29, 2010

****************************

kain songket bunga bersilang
jarum disimpul seurat benang
kalau tuan tak bilang sayang
tidaklah saya terkenang-kenang

Memang cantik songket bunga bersilang,
Jangan disimpul benang seurat saja,
Rindu nak dengar orang bilang sayang,
Jangan terkenang sampai tak mandi pula.




*****************************

pergi ke hulu berjalan kaki
singgah sebentar mencari mayang
kalau tuan sudi di uji
apakah beza cinta dan sayang??

Penat sungguh ke hulu berjalan kaki
Memang dah tak jumpa si pohon mayang,
Cinta sejati bersatu sampai mati,
Mengasihi hingga akhir hayat itulah sayang.

*Macam takda beza pun, kan? (^_^)



~... mengasihi dan mencintai memang sangat berbeza bagi HISYAM—SERI BULAN, bila yang berada di tengah-tengah adalah “platonik” dan kerana itu JALIL tidak lagi berani menceroboh ikut jendela...~









17 comments:

  1. Salam Azie,

    Ewah... pantas, hebat dan berani. Itulah yang MLD cari.

    Syabas....

    ReplyDelete
  2. 10 tepukan utk kak AA ku..
    terbaik..
    yeha!!!!!!
    malam nie ayu sahut cabaran...

    ReplyDelete
  3. wah-wah-wah...

    berpesta berpantun hari ni kak...

    ReplyDelete
  4. wah...kak azie pandai berpantun rupenye...tak kusangka...

    ReplyDelete
  5. amboi pesta pantun maya ni... ada juri yang kosong lagi ke?

    ReplyDelete
  6. WEYYYYYYYYYYY....!

    KAK AZIE MERAPU JER LA TUUU....

    hahahahaha

    ReplyDelete
  7. Nanti...nanti... later masuk balik...suka pantun

    ReplyDelete
  8. Waaaa..pandai kak Azie berpantunnn..bakat terpendam ke ni kak? ambik sastera ke kak mase skolah?

    kita x reti pon pantun2 ni..heheh

    ReplyDelete
  9. Yeaayy...
    pandainya AA menjawab pantun...
    akak tepuk tgn sampai sesemut nih!

    ReplyDelete
  10. pheewiiittt
    teringat Chuari selamat jadik pengacara pesta pantun dolu2

    ReplyDelete
  11. wah..di rumah ini ada pantun2 ya?..
    i folo u! ;}

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum..

    thumbs up untuk akak..memang best pantun nie.......

    ReplyDelete
  13. amboi akak pandai berpantun rupanya ye...

    ReplyDelete
  14. azie... wah!! hebat... markah sedang di ambil... :)

    ReplyDelete
  15. wow...berbalas pantun plak kali ni...best2!

    ReplyDelete
  16. haaa.. kak! kita baru je beli jugak! hehehehe... pantun 2ocent je dari saya... :)

    best dengar pantun2 akak ni.. :)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails